سماق یک گیاه معطر است که برگ‌های آن برای استفاده در آشپزی و ساخت مخلوط‌های ادویه‌ای به کار می‌رود. برگ‌های سماق تازه و یا خشک شده‌ای که بوی تند و ترش دارد را می‌توان برای افزودن طعم و مزه به غذاها استفاده کرد. همچنین، میوه‌های سماق نیز به صورت تازه یا خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع قیمت روز سماق | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


سماق یک گیاه معطر است که برگ‌های آن برای استفاده در آشپزی و ساخت مخلوط‌های ادویه‌ای به کار می‌رود. برگ‌های سماق تازه و یا خشک شده‌ای که بوی تند و ترش دارد را می‌توان برای افزودن طعم و مزه به غذاها استفاده کرد. همچنین، میوه‌های سماق نیز به صورت تازه یا خشک شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت روز سماق | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



سماق به عنوان يكي از انواع ادويه‌هاي قديمي و معروف در ايران و كشورهاي اطراف معمولاً به صورت پودر و خشك شده به فروش مي‌رسد. قيمت سماق به علت نوع و كيفيت محصول، ميزان تقاضا و عرضه در بازار، متفاوت است. در بازار ايران، قيمت سماق در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان براي هر كيلوگرم آن است.

قيمت روز سماق | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت سماق در تهران-قيمت سماق هوراند-خريد سماق اصل-سماق اصل براي كجاست خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع قيمت روز سماق را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
قيمت روز سماق | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع قيمت روز سماق در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت سماق در تهران-قيمت سماق هوراند-خريد سماق اصل-سماق اصل براي كجاست با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از قيمت روز سماق را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

قيمت روز سماق | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و قيمت روز سماق و قيمت سماق در تهران-قيمت سماق هوراند-خريد سماق اصل-سماق اصل براي كجاست كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

 

قيمت روز سماق | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

سماق (به انگليسي : Sumac) (نام علمي : Rhus coriaria) يك ادويه محبوب در غذاهاي مديترانه اي و خاورميانه است. علاوه بر اين مردم از آن براي درمان هاي دارويي استفاده مي كنند.
در ادامه اين مقاله با فوايد دارويي و درماني سماق قرمز براي سلامتي بدن و همچنين عوارض و مضرات و روش هاي استفاده از آن آشنا مي شويد. با سوميتا همراه باشيد؛
سماق چيست؟
سماق گونه اي از درختچه هاي گلدار از خانواده گياهاني به نام پسته ايان است. ساير اعضاي رايج اين خانواده شامل بادام هندي و انبه هستند.
سماق در آب و هواي نيمه گرمسيري و معتدل رشد مي كند و در سرتاسر جهان از جمله مناطق مختلف مديترانه، آسيا و آفريقا رشد مي كند.
بيش از 200 گونه مختلف سماق وجود دارد. با اين حال سماق سوريه – گونه‌ اي است كه مردم اغلب براي استفاده در آشپزي و داروهاي گياهي كشت مي‌ كنند، رايج ترين نوع آن است.
سماق با خوشه هاي بزرگ و متراكم از ميوه هاي قرمز روشن و به اندازه نخودي كه توليد مي كند مشخص مي شود.
مردم مي توانند ميوه هاي تازه را براي تهيه دمنوش دم كنند اما اغلب آن ها را خشك و پودر مي كنند تا به عنوان مكمل گياهي يا چاشني آشپزي استفاده شود.
ادويه سماق را نبايد با سماق سمي اشتباه گرفت.
اگرچه سماق سمي مرتبط است اما به طور مشخص متفاوت است. سماق سمي ميوه‌ اي سفيد رنگ توليد مي‌ كند و مي‌ تواند واكنش‌ هاي آلرژيك مشابه واكنش‌ هاي آلرژيك پيچك سمي يا بلوط سمي ايجاد كند.
فوايد و مزاياي سماق قرمز براي سلامتي بدن
1. حاوي مواد مغذي مهم است
مشخصات كامل مواد مغذي سماق تا حد زيادي ناشناخته باقي مانده است اما برخي تحقيقات نشان مي دهد كه حاوي مقدار زيادي از مواد مغذي مفيد است. اينها شامل فيبر، چربي هاي سالم و برخي ويتامين هاي ضروري است.
يك تجزيه و تحليل در سال 2014 نشان داد كه سماق خشك شده از نظر تغذيه تقريبا از 71٪ كربوهيدرات، 19٪ چربي و 5٪ پروتئين تشكيل شده است.
اكثر چربي موجود در سماق از دو نوع چربي خاص به نام اولئيك اسيد و لينولئيك اسيد تشكيل مي شود.
اولئيك اسيد نوعي چربي تك غيراشباع است كه معمولا با سلامت قلب مرتبط است. همچنين چربي اوليه موجود در ساير غذاهاي گياهي رايج از جمله زيتون و آووكادو است.
لينولئيك اسيد نوعي چربي غيراشباع چندگانه ضروري است كه در حفظ سلامت پوست و غشاي سلولي نقش دارد.
تجزيه و تحليل شيميايي ميوه سماق تازه در سال 2004 نشان داد كه بيش از 14 درصد از آن از فيبر تشكيل شده است، ماده مغذي كه از سلامت دستگاه گوارش حمايت مي كند.
اطلاعات بسيار كمي در مورد محتواي ريز مغذي دقيق سماق وجود دارد اما برخي تحقيقات نشان مي‌ دهد كه حاوي حداقل مقادير كمي از چندين ماده مغذي ضروري از جمله ويتامين‌ هاي C، B6، B1 و B2 است.
2. سرشار از آنتي اكسيدان است
سماق سرشار از تركيبات آنتي اكسيداني متعدد است. كارشناسان معتقدند كه اين ممكن است دليل اصلي پتانسيل درماني وسيع سماق باشد.
سماق حاوي طيف گسترده اي از تركيبات شيميايي با فعاليت آنتي اكسيداني قوي از جمله تانن ها، آنتوسيانين ها و فلاونوئيدهاست.
آنتي اكسيدان ها از سلول هاي شما در برابر آسيب محافظت مي كنند و استرس اكسيداتيو را در بدن كاهش مي دهند.
همچنين شواهدي وجود دارد كه آنتي اكسيدان هاي موجود در غذاهايي مانند سماق ممكن است در كاهش التهاب نقش داشته باشند. آن ها ممكن است به پيشگيري از بيماري هاي التهابي مانند بيماري قلبي و سرطان كمك كنند.
3. ممكن است قند خون متعادل را افزايش دهد
برخي تحقيقات نشان مي دهد كه سماق ممكن است ابزاري موثر براي مديريت قند خون در افراد مبتلا به ديابت نوع 2 باشد.
يك مطالعه در سال 2014 روي 41 فرد مبتلا به ديابت، تاثير دوز روزانه 3 گرم سماق را بر قند خون و سطوح آنتي اكسيداني ارزيابي كرد.
در پايان مطالعه 3 ماهه گروهي كه مكمل سماق را دريافت كردند ميانگين قند خون و سطح آنتي اكسيدان را در مقايسه با گروهي كه دارونما مصرف كردند به طور قابل توجهي بهبود يافتند.
مطالعه مشابه ديگري از گروهي متشكل از 41 فرد مبتلا به ديابت خواسته شد تا به مدت 3 ماه هر روز يك دوز 3 گرمي پودر سماق مصرف كنند.
گروه سماق 25 درصد كاهش در انسولين در گردش را تجربه كردند كه نشان مي دهد حساسيت آن ها به انسولين ممكن است در نتيجه مصرف مكمل سماق افزايش يافته باشد.
در اين مرحله دانشمندان بايد تحقيقات بيشتري را براي تعيين اينكه چگونه سماق به بهترين وجه در برنامه مراقبتي براي مديريت ديابت قرار مي گيرد انجام دهند.
4. ممكن است درد عضلاني را كاهش دهد
يك مطالعه در سال 2016 به 40 فرد سالم يك نوشيدني سماق يا دارونما داد تا پتانسيل سماق را براي تسكين درد عضلاني بررسي كنند.
در پايان مطالعه 4 هفته اي گروهي كه نوشيدني سماق دريافت كردند درد عضلاني ناشي از ورزش را به ميزان قابل توجهي در مقايسه با گروهي كه نوشيدني دارونما را دريافت كرد كاهش داد.
گروه سماق نيز افزايش قابل توجهي در سطح آنتي اكسيدان در گردش داشتند. نويسندگان مطالعه پيشنهاد كردند كه اين ممكن است باعث تسكين درد مشاهده شده باشد.
اگرچه اين نتايج اميدواركننده هستند تحقيقات بيشتري براي درك اينكه چگونه مردم مي توانند از سماق براي كاهش درد عضلاني يا حمايت از عملكرد ورزشي در جمعيت هاي بزرگتر استفاده كنند، مورد نياز است.
عوارض و مضرات سماق
سماق سابقه خوبي از نظر ايمني دارد و هيچ گونه واكنش نامطلوبي در تحقيقات باليني موجود گزارش نشده است.
گفتني است از آنجايي كه سماق مربوط به بادام هندي و انبه است افرادي كه به آن غذاها حساسيت دارند ممكن است بخواهند از سماق اجتناب كنند تا از هرگونه واكنش آلرژيك احتمالي جلوگيري كنند.
از آنجا كه سماق ممكن است قند خون را كاهش دهد در صورت مصرف داروهاي كاهش دهنده قند خون مصرف آن توصيه نمي شود.
علاوه بر اين بسيار مهم است كه سماق را با سماق سمي اشتباه نگيريد.
سماق سمي برخلاف ميوه قرمز رنگي كه توسط گياه سماق خوراكي توليد مي شود، ميوه هاي سفيد رنگ توليد مي كند.
سماق سمي مي تواند كهير ملتهب و خارش دار روي پوست ايجاد كند و مردم هرگز نبايد آن را بخورند.
روش هاي استفاده از سماق در رژيم غذايي
مصارف آشپزي
مردم بيشتر از سماق به عنوان ادويه استفاده مي كنند.
سماق مانند بسياري از ادويه هاي آشپزي ديگر مي تواند طعم و رنگ انواع غذاها را افزايش دهد و به ويژه در غذاهاي خاورميانه و مديترانه اي محبوب است.
سماق داراي رنگ قرمز غني، رايحه اي مركبات مانند و طعم ترش متمايز مشابه آب ليموترش است. گاهي اوقات مردم از آن براي تهيه نوشيدني ترش معروف به ليموناد سماق استفاده مي كنند.
وقتي سماق خشك و آسياب مي شود، بافتي درشت و شن دار دارد. سماق آسياب شده براي افزودن اسيديته و رنگ به بسياري از غذاها از جمله گوشت و سبزيجات كبابي، غلات، محصولات پخته شده و دسرها عالي است.
مردم اغلب از آن براي افزايش طعم ادويه‌ ها و سس‌ ها استفاده مي‌ كنند. اين يك عنصر كليدي در تركيب چاشني مديترانه اي كلاسيك است كه به نام za’atar شناخته مي شود.
مكمل هاي گياهي
سماق به عنوان يك مكمل گياهي به صورت تجاري در دسترس است. مردم معمولا آن را به شكل كپسول مصرف مي كنند اما مي توانيد آن را به صورت چاي يا تنتور نيز مصرف كنيد.
به دليل كمبود اطلاعات دوز مشخصي براي استفاده دارويي سماق وجود ندارد. با اين حال تحقيقات باليني نشان داده است كه دوزهاي تا 3 گرم در روز بي خطر هستند.
هنگام خريد هر مكمل غذايي يا گياهي بايد مكمل هايي را انتخاب كنيد كه از نظر خلوص و قدرت توسط سازمان هاي شخص ثالث آزمايش شده اند.
هميشه قبل از افزودن مكمل هاي سماق به رژيم سلامتي خود با پزشك مشورت كنيد تا مطمئن شويد كه آن ها براي شما ايمن و مناسب هستند.
خلاصه
سماق گياهي است كه در سراسر جهان مي رويد و با خوشه هاي بزرگ قرمز مشخص مي شود.
مردم اين توت ها را براي استفاده به عنوان داروي گياهي يا ادويه خشك و پودر مي كنند.
سماق سرشار از انواع مواد مغذي و تركيبات آنتي اكسيداني است. تحقيقات اوليه نشان مي دهد كه ممكن است براي كنترل قند خون و تسكين درد عضلاني ناشي از ورزش مفيد باشد. با اين حال تحقيقات بيشتري مورد نياز است.
از سماق در آشپزخانه براي افزايش اسيديته گوشت، غلات و سبزيجات استفاده مي كنند.
اگر قصد استفاده دارويي از آن را داريد، با پزشك خود مشورت كنيد تا مطمئن شويد كه براي شما مناسب است.
قيمت روز سماق | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت سماق در تهران-قيمت سماق هوراند-خريد سماق اصل-سماق اصل براي كجاست مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 112 بازدید دیروز 508 بازدید کل 587453

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .